به همت دفتر رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام (دیدبان) برگزار شد:
نشست اکران و تقدیر از فیلم داستانی «هنگامه»، از تولیدات مدرسه سینمایی عمار که اولین فیلم داستانی نیمه بلند ساخته شده در مورد شهدای مدافع حرم است، در شامگاه دوشنبه ۱۰خرداد ماه با حضور امیر داسارگر، کارگردان؛ حامد بامروت نژاد، تهیه کننده اثر و علی عبدالاحد، از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق علیه السلام به عنوان کارشناس، در سالن آیت الله مهدوی کنی ره دانشگاه امام صادق علیه السلام در فضایی صمیمانه و با استقبال دانشجویان، برگزار شد، و با ایجاد فضای گفتگوی انتقادی بین عوامل فیلم و کارشناس محترم و دانشجویان، نکات قابل توجهی مطرح گشت.
به همت دفتر رسانه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام (دیدبان)؛ نشست اکران و تقدیر از فیلم داستانی «هنگامه»، از تولیدات مدرسه سینمایی عمار که اولین فیلم داستانی نیمه بلند ساخته شده در مورد شهدای مدافع حرم است، در شامگاه دوشنبه ۱۰خرداد ماه با حضور امیر داسارگر، کارگردان؛ حامد بامروت نژاد، تهیه کنند اثر و علی عبدالاحد، از فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادقعلیه السلام به عنوان کارشناس، در سالن آیت الله مهدوی کنی ره دانشگاه امام صادق علیه السلام در فضایی صمیمانه و با استقبال دانشجویان، برگزار شد، و با ایجاد فضای گفتگوی انتقادی بین عوامل فیلم و کارشناس محترم و دانشجویان، نکات قابل توجهی مطرح گشت.
در ابتدا جناب آقای عبدالاحد پس تقدیر و تشکر ویژه از عوامل این فیلم و بیان این نکته که مجاهدت و همت این هنرمندان جوان در ورود به این عرصه به خودی خود بسیار ارزشمند و نوید بخش آیندهی روشن هنر انقلاب است، نکاتی را در نقد این اثر ارزشمند به خصوص در فیلمنامه و نحوه پرداخت داستان بیان کرد و گفت: «وقتی می خواهیم یک خانواده حزب الهی را -که سوژهای مهجور در سینمای ایران است- نشان دهیم باید سلیقه بیشتری داشته باشیم. هنگامه میخواهد یک قطع علقه از دنیا و دل کندن از فرزند و همسر را برای حریم اهل بیت نشان دهد اما در این فیلم تصویر غالب، کلافگی و عصبانیت هنگامه است که با صحنههایی کلیشهای همراه میشود»
در ادامه آقای داسارگر، با اشاره به دغدغه خود برای ساخت فیلمی با این موضوع از سال ۹۲، در جواب انتقاداتی که ناظر به سیر روایت داستان مطرح شده بود، به تلاش خود برای رسیدن به یک مدل روایت جدید که از دل محتوای فیلم بدست آمده باشد اشاره کرد وگفت: «ما میخواستیم قصه دل کندن یک زن و مرد انقلابی را روایت کنیم که حس بین این زوج برای ما از حوادث و چالشها مهمتر بود و مشکل اساسی این بود که برای نزدیک شدن به سوژههای ارزشی و ساخت شخصیتها و پرداختن به جزئیات، ترس از کلیشهای و شعاری شدن جلوی ما را می گرفت.»
همچنین در ادامه بحث، آقای با مروت نژاد با بیان این نکته که امروز تقابل بین عنصر انقلابی و عنصر غربزده، از لایه نظری و عقلانی عبور کرده و به سطح اثبات کارآمدی و جذابیت سبک زندگی رسیده، گفت: « متأسفانه ما تا کنون نتوانستهایم برای زندگی انقلابی، جذابیت ایجاد کنیم، امروز کارآمد و جذاب نشان دادن سبک زندگی انقلابی یکی از اولیتهای ماست.»
تهیه کننده فیلم داستانی هنگامه با بیان اینکه هنگامه تلاشی بود برای به تصویر کشیدن یک زندگی عاشقانه حذب الهی و انقلابی، گفت: «اتفاقی که در سینمای ما افتاده است علاوه بر بایکوت شدن یک سری موضوعات، بعضی شخصیتهای جامعه هم بایکوت شدهاند. در سینمای ما شخصیت حذب الهی تقلیل پیدا کرده است به یک تیپ که نتیجهی آن این است که همه قصههای پیرامون آن از سینما حذف میشود و برای حل آن باید ترس از بازنمایی سبک زندگی حذب الهی و انقلابی در فیلمها را کنار بگذاریم.»
در انتهای مراسم جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام از عوامل فیلم و کارشناس محترم به پاس حضور در این جلسه و تلاش در حوزه هنر انقلاب اسلامی، تقدیر کرد.