به گزارش دانشجویی و فرهنگی، دکتر کریمی، رئیس شورای سیاست گذاری استارتاپ های دانشگاه پیام نور با اشاره به اهمیت فناوری های دیجیتال در اقتصاد مقاومتی و رویکرد توسعه کارآفرینی گفت: امروزه محصولات فرهنگی کارآمد دارای دو بخش اساسی شامل محتوای فرهنگی مناسب و بستر فناوری پیشرفته هستند. حصول پیشرفت قابل قبول در این عرصه نیازمند تلاش هماهنگ در هر دو بخش اساسی می باشد. کریمی با بیان اینکه تولید محتوای دیجیتال در کشور امری بسیار مهم و حیاتی می باشد، افزود: این رویداد (استارتاپ) فرصتی است تا تیم های شرکت کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به تولید محتوا که با موضوعات فرهنگی– اجتماعی (آموزش، هنر و معماری، گردشگری و...)، زیست محیطی (شهرسبز، حمل و نقل، صرفه جویی در انرژی و..)، سلامت (سلامت معنوی و اجتماعی، سلامت جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم و...) بازی های رایانه ای و تولید نرم افزار تلفن همراه و وب سایت انجام می شود، اقدام کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در گفت: شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت، هدایت و حمایت از ایده ها با رویکرد تجاری سازی آن ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی، خدماتی و دانشگاهی و آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولید کنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود.
لازم به ذکر است که در پایان استارتاپ، طرح ها توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان رویداد انتخاب می شوند. گروه های برگزیده جهت تجاری سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می گیرند. علاقه مندان برای ثبت نام در این رویداد می توانند به ادرس http://idea.pnu.ac.ir مراجعه نمایند.