-
- 1395/09/24 20:30
- 1826
- 1395/09/24 20:30
- 1826
در دانشکده مدیریت برگزار شد؛
ارائه گزارش فرصت مطالعاتی دوره دکتری آقای حسین خصاف
آقای حسین خصاف؛ در ابتدا فرصت مطالعاتی را پیگیری و ادامه مسیر پژوهش در یک دانشگاه کشور دیگری و به همراه یک استاد راهنما تعریف نمودند و مراحل آن را شبیه apply دانستند و فرصتی برای دانشجویان دکتری ذکر کردند که قانون وزارت علوم هم آن را پیش بینی نموده است، هرچند که گفتن مراحل و سازوکارهای آن طولانی است و از حوصله این نشست خارج است.
پس از قرائت سوره مبارکه عصر بصورت همخوانی و صلواتی بر محمد و خاندان طاهرینش جلسه با ۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.
حمیدرضاارفع الرفیعی، دبیرانجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و مدیریت، ضمن تشکر از حضور و قبول دعوت آقای حسین خصاف، اشتیاق ایشان به این جلسه و وقت گذاشتن برای آن را نشانه تعهد و علاقه شان نسبت به دانشگاه دانست.
آقای حسین خصاف؛ در ابتدا فرصت مطالعاتی را پیگیری و ادامه مسیر پژوهش در یک دانشگاه کشور دیگری و به همراه یک استاد راهنما تعریف نمودند و مراحل آن را شبیه apply دانستند و فرصتی برای دانشجویان دکتری ذکر کردند که قانون وزارت علوم هم آن را پیش بینی نموده است، هرچند که گفتن مراحل و سازوکارهای آن طولانی است و از حوصله این نشست خارج است.
در ادامه ایشان نسبت به تبیین فرصت مطالعاتی خودشان پرداختند که از بین کشورهایی چون ایتالیا، هلند، فرانسه و چین؛ کشور چین را انتخاب نمودند و حتی برای سفارت هم اقدام کردند ولی پس از مشورت های تکمیلی، منصرف میشوند و کشور فرانسه را انتخاب میکنند. در شهر لیون و دانشگاه لیون ۳٫(لیون ۱مطالعات علوم مهندسی و پایه، لیون ۲ طب و زیست شناسی و لیون ۳ علوم اجتماعی و انسانی)
رابطه لیون با پاریس را مثل رابطه تهران و اصفهان دانستند؛ لیون با تمدن تر و دارای مردمی مقتصد شبیه اصفهانی ها و رقیب پایتخت فعلی فرانسه یعنی پاریس است؛ چراکه در گذشته خود پایتخت بوده است.
نکات و عبارات مهم جلسه به شرح زیر است؛
- مولفه ای که تو نظام آموزشی ما نظام مند و سیستماتیک وجود ندارد، آنن نگاه بین اللملی به حوزه هایی هست که ما داریم کار میکنیم. هر حوزه که داریم کار میکنیم یه بُعد بین المللی هم دارد.
- کسانی که یک ترم یا دو ترم بتوانند تحصیلاتشان رو در یک کشور خارجی بگذرانند و البته زیرساخت هایش رو هم طراحی کنند، میتوانند یک محیط آموزشی متفاوت رو تجربه کنند و این ها خلاقیت و افق دید را در آن دانشجو بسیار بالا می برد.
- نگاه ما به سفر و قالب های مختلفی که دارد که یک قالبش فرصت مطالعاتی است؛ باید تغییر کند و بدان به یک وظیفه و تکلیف نگاه کنیم؛ چقدر ما نسبت به کشورهای همسایه مان آشنایی داریم؟؟ آذربایجان، عراق، افغانستان و ارمنستان و…. یک کوله پشتی تهیه کنید و سفرتان را به این کشورها آغاز کنید و در قالب سفر گیرنکنید؛ خود سفر به تجارب و دانش شما می افزاید.
- زبان انگلیسی برای علم مدیریت مهم است و حداقل باید یک نمره ۶٫۵ کسب کنید، هرچند فرانسوی ها نسبت به زبان انگلیسی در علم مدیریت سخت گیر نیستند چون آن را وارداتی میدانند ولی نسبت به علم حقوق و زبان تدریس آن که فرانسوی باشد سخت میگیرند؛ البته زبان عربی هم برای بنده فایده داشت چراکه ۱۰% از مردم فرانسه عرب زبان هستند.
- مهارت دیگر، مهارت ارتباطی در سطح بین المللی است؛ اینکه شما بتوانید نامه نگاری کنید و طرف مقابل را اقناع کنید.
- توصیه به خواندن سفرنامه های دکتر خندان و دکترالویری و هم چنین سفرنامه های قبلی که داشتیم مثل چین و هند و ترکیه و…
- مشاهده کانال یادداشت ها و تجارب ایشان به نشانی Zisteh@ و هم چنین خواندن کتاب راهنمای گام به گام سفرهای علمی که برگرفته شده ازتجارب آقای خصاف و ثنایی است.
انجمن دانشجویان معارف اسلامی و مدیریت از آقای سیناسروی دانشجوی محترم نیز که زحمت کشیدند و یادداشت برداری نمودند، تشکر می نماید.
ضمنا فایل صوتی و تصویری جلسه نیز ان شاالله به محض تدوین، بارگذاری خواهد شد و در اختیار دوستان قرار خواهد گرفت.
این جلسه از سوی مخاطبین،”عالی” ارزیابی شد.