طریقه انتخاب واحد در سیستم جامع گلستان به صورت تصویری به شرح ذیل ارائه می گردد.
گزارش دروس ارائه شده:
نام دروس و اساتید ارائه شده و نیز زمان برگزاری کلاس ها از طریق گزارش ۲۱۱ سیستم گلستان با عنوان گزارش دروس ارائه شده(ویژه دانشجو) قابل دسترسی و مشاهده است. تنها از میان دروس موجود در لیست، می توانید انتخاب واحد داشته باشید.
تکمیل و تأیید اطلاعات شخصی دانشجو:
تکمیل و تأیید اطلاعات شخصی لازم است. در صورتی که اطلاعات خود را تکمیل نکرده باشید، اجازه ی انتخاب واحد و ثبت نام نخواهیدداشت. لذا پیش از زمان انتخاب واحد، حتماً از طریق منوی آموزش، دانشجو، مشخصات دانشجو و سپس تکمیل و تأیید اطلاعات شخصی دانشجو را انتخاب کنید و به تأیید آن بپردازید.
تذکرات مهم در خصوص تأیید و تکمیل اطلاعات دانشجو:
چگونگی اطمینان از تأیید اطلاعات: با مراجعه به منوی ثبت نام اصلی، عدم مشاهده پیغام "خطای تکمیل اطلاعات"، نشان میدهد که اطلاعات شما تکمیل و تأیید شده است.
شماره تلفن های مهم :
چنان چه در هر زمانی از روند انتخاب واحد به مشکلی برخورد کردید، متناسب با اشکال پیش آمده، پس از تماس با دانشگاه، با بخش مربوط ارتباط برقرار نمایید:
▪️شماره تلفن دانشگاه: ۵- ۸۸۰۹۴۰۰۱
▪آقای مقدم(داخلی ۲۳۲): مسدودی انتخاب واحد یا اشکال در گذرواژه ی ورود به سیستم گلستان
▪️آقای موسوی نژاد(داخلی ۲۲۴): اشکال در نرم افزار گلستان
▪️دانشکده یا گروه: اشکال در اخذ واحد از جمله عدم ارائه ی درس به شما یا برای افزایش ظرفیت یک درس و...
انتخاب ثبت نام اصلی:
زمان انتخاب واحد ورودی ۹۴ از ساعت ۸ صبح روز شنبه دهم بهمن ماه آغاز می شود. دقایقی قبل از انتخاب واحد وارد سیستم شوید.
اگر به مدت طولانی با سیستم گلستان کار نکنید، سیستم اخطار داده که در این صورت باید مجدداً وارد سیستم شوید. لذا توجه داشته باشید که لازم نیست از یک ساعت قبل سیستم را باز کرده باشید!
به محض این که ساعت ۸ شد، از طریق منوی ثبت نام، عملیات ثبت نام و سپس ثبت نام اصلی را انتخاب کنید تا وارد مراحل انتخاب واحد شوید.
زمان مد نظر سیستم جهت انتخاب واحد:
توجه داشته باشید که در انتخاب واحد، ساعت سیستم گلستان ملاک خواهدبود.
اگر پیش از ساعت ۸ روی گزینه ی ثبت نام اصلی کلیک کنید، صفحه انتخاب واحد باز نخواهدشد و اخطاری مبنی بر عدم شروع زمان انتخاب واحد توسط سیستم نشان داده می شود.
قسمتهای ثبت نام اصلی:
با کلیک بر روی ثبت نام اصلی وارد صفحه ی انتخاب واحد خواهیدشد. این صفحه شامل دو بخش است:
۱- قسمت بالا دروس ثبت نام شده قرار خواهندگرفت.
۲- قسمت پایین لیست دروس و نام اساتید و زمان ارائه نمایش داده می شود.
انتخاب واحد:
در قسمت پایین با کلیک بر روی نام هر درس، درس انتخاب شده به قسمت بالا منتقل می شود. حال بر روی بررسی تغییرات کلیک کنید. در صورتی که خطایی از طرف سیستم صادر نشد، بر روی اعمال تغییرات کلیک کنید. با این کار درس شما با استاد درخواستی ثبت می شود.
توجه داشته باشید که بررسی و اعمال تغییرات باید پس از انتخاب هر یک از دروس لحاظ شود.
گروههای درسی:
در صورتی که یک درس با چند استاد ارائه شده باشد(مانند قواعد عربی ۲، اندیشه اسلامی ۲ و...)، در کنار شماره درس، علامت ... دیده می شود که با کلیک بر روی سه نقطه می توانید سایر اساتید گروه درسی را مشاهده و سپس انتخاب نمایید.
ستون درخواست:
به ازای هر گروه درسی، در قسمت بالا و در ستون «درخواست» یکی از موارد ثبت، انتظار یا حذف را باید انتخاب کنید. پیش فرض سیستم روی ثبت است. در صورتی که با خطای سیستم مواجه شدید، باید از گزینه های انتظار یا حذف استفاده کنید.
گزینه ی انتظار در صورتی کاربرد دارد که ظرفیت یک درس تکمیل شده باشد و با هماهنگی با دانشکده یا بخش مربوط، در حالت انتظار قرار گرفته تا پس از افزایش ظرفیت، درس ثبت شود. اما اگر افزایش ظرفیت صورت نگیرد، درس حذف خواهدشد.
پیغام خطا:
پس از بررسی تغییرات، در صورتی که پیغام خطا مشاهده شود، درس مورد نظر شما ثبت نگردیده است. با قرار دادن نشانگر روی پیغام خطا، اشکال را بررسی نمایید. پس از رفع ایرادات، ابتدا بررسی تغیرات، و سپس بر روی اعمال تغییرات کلیک نمایید.
امکان اخذ واحد مطابق با معدل معیار(معدل ترم گذشته) خواهدبود.
در صورتی که معدل معیار کم تر از ۱۷ باشد، امکان اخذ حداکثر ۲۰ واحد درسی وجود دارد.
در صورتی که معدل معیار بیش تر از ۱۷ باشد، امکان اخذ تا حداکثر ۲۴ واحد درسی وجود خواهد داشت.
اخذ واحدهای درسی اضافه، صرفا با هماهنگی دانشکده یا گروه مزبور امکان پذیر است.
در صورتی هنگام ثبت نام با معدل بالای ۱۷ بیش از ۲۰ واحد درسی اخذ شود و در طول ترم آینده با تأیید نمرات، معدل ترم قبل به زیر ۱۷ برسد، با اعلام آموزش، دانشجو باید واحدهای مازاد خود را حذف نماید.
در اخذ واحدهای درسی رعایت پیش نیاز لازم است؛ به عنوان مثال قواعد عربی ۱ پیش نیاز قواعد عربی ۲ می باشد و صرفاً با گذراندن پیش نیاز ارائه می شود. البته در این مورد تبصره هایی هم وجود دارد که باید از طریق دانشکده اقدام کرد تا پس از تأیید آموزش امکان اخذ درس فراهم شود.
حذف و اضافه:
در هر ترم آموزشی پس از ثبت نام امکان حذف و اضافه دروس وجود دارد؛ به این ترتیب که مطابق زمان اعلام شده (شنبه ۲۴ بهمن) هر دانشجو می تواند حداکثر دو درس خود را حذف و یا دو درس اضافه نماید. هر بار تغییر استاد یک درس در زمان حذف و اضافه، به منزله یک بار استفاده از این قانون می باشد.